Alla inlägg under juni 2011

Av Linda - 9 juni 2011 18:23

Jag har fortfarande ett tjusigt blågrönt märke på högra underarmen sedan förra träningen, och man ser även hacket efter en fin huggtand, nu skulle man kanske kunna tro att jag börjat träna skydd, men nä, momentet jag tränade då var fritt följ!!


Jag bör nog överväga mitt belönings system om jag inte vill pryda min kropp med märken som har alla regnbågens färger...men så har vi så kul.

 

Dagens övning bestod av apporterings dirigering.

Jag hade noga planerat varenda detalj, hur jag ville det skulle se ut och hur jag skulle lösa eventuella problem.


Full fart till konen, ut och gripa bra, inget slarv eller omtag och bra fart in och fint avslut. Många delar att träna på.


Vi gick till "vår" park och satte igång, vad händer???

Jo, hund f-n gjorde nästan exakt som jag ville, enda kruxet var att apporterna blev osynliga i det höga gräset, men så fick vi ju en riktig dirigering utan synintryck.

Helt prickfritt, bra fart hela vägen och upptagen var att dö för   

 3 gånger åt varje håll och så några galna konskick, bra hela vägen.


Jag bestämde mej för lite "klossövningar" eftersom jag hittade klossen i källaren och vi har inte tränat på klossen på över ett år tror jag, och våra vänstersvängar känns riktigt bedrövliga.


Lidas kom inte ihåg klossen utan anföll den från alla håll och kanter, spelade tärning med den mm.mm

Efter ett tag kom han på att vi nog skulle göra nåt vettigt och satte upp båda tassarna på den, lite klickande  och så kom han på hur man gör tills det låste sig för honom.

Då väljer han att gå upp på bakbenen och skrika ut ett gällt megaskall i ren frustration, och jag som stod precis sidan om blev akut döv   .

Vi avslutade i alla fall passet med ett lyckande även om matte till hunden var ngt lomhörd.


  

Någon annan som nog oxå fick ont var en tant jag hittade i tunneln här hemma vid när jag var ute med hundarna, hon låg och kravlade på marken bredvid sin cyckel.

Hon var nog inte så förtjust i att vi hittade henne för hon ville inte ha hjälp och hon hade absolut inte slagit sig sa hon, men hon passade ändå på att fråga om det syntes något på kinden.

Efter att sett till så hon fått med sig handväska och tidningar som låg utspridda över cyckelbanan for hon iväg igen och vi fortsatte vår promenad hemmåt, något förvånade.

Hoppas i alla fall att  allt gick väl med henne.




Av Linda - 2 juni 2011 17:21

Det varit idag!

Kanonhärligt väder och kanon trevliga folk på hörbys brukshundklubb.

 

Detgick bra för oss och många andra men tyvärr missade Andrea och Tinda hoppet - men fick första pris ändå, bra jobbat!!

Penny var inte alls på humör så Linda bröt.


Mysig fika med bästa träningskompisarna och så fick mina hundar och Tindra ta ett svalkande dopp i sjön.


Väl hemma tog Lidas ytterligare ett dopp med ungarna som invigde pollen för första gången i år, 25 grader i vattnet är väl ganska lagom.

    


  Lidas med dagens pris

    

Lidas belönades dessutom med en urtjusig  pinuppa pudel!!


Efter tävlat, badat, busat är Lidas fortfarande pigg på bus medan någon annan väljer att ta det lite lugnare

 






Ovido - Quiz & Flashcards