Alla inlägg under mars 2012

Av Linda - 7 mars 2012 13:44


Morgontränat med  bästa Andrea på Willys parkering idag.


Både nöjd och inte nöjd, vem kan inte vara nöjd med en hund som Lidas?

Men hur kan Lidas verka nöjd med att sånt klant arsle till matte kan jag tänka.


Nu måste jag skärpa mej, om jag inte gör rätt, då kan jag ju för fassen inte förvänta mej att hunden ska göra rätt iheller.

Nu är det "go with the flow" som gäller, inte tänka för mycket utan lita på både mej själv och hunden, då funkar det ju.


  


FF funkade så himla bra idag, supernöjd, känns att vi är inne på rätt spår på alla delarna.

Hökögat Andrea hjälpte oss enormt med halterna idag, känns så skönt att få till samma teknik i både valig marsch och språng, men så är det ju detaljer allt handlar om, detaljer är viktigt.


Höjdpunkten idag var ju att Lidas självmant bjöd på stegförflyttning åt vänster, inget steg bak eller fram innan, och JAG! var oxå duktig där, nöjd är ju bara förnamnet.


Vi var och tränade på Ikea för några veckor sedan, nyttigt nyttigt, bra störning, känns som att vi måste till en "störig" plats igen innan tävlingen.


      

                        jag & Lidas 

    

                 Finaste Foppa


   

  

                                  Andrea & Tindra


      

Andreas söta vildhund Pärla.


Från och med nu påbörjas projektet" go with the flow" bara känna, bara göra, inte tänka för mycket, hunden kan ju,  frågan är ju, kan jag!








Ovido - Quiz & Flashcards