Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Hur nöjd får man bli ?

Av Linda - 6 november 2013 11:58

Jahapp! Och här sitter jag med ett nöjt flin på läpparna, Buza har varit duktig!!! Och inte så lite duktig.


Idag har den lilla trollungen förstått innebörden av rutan och nästan gjort ett lydnad 2 skick, bara det att det fanns en target i mitten på rutan.

Men hon vill dit, att hon glömmer vänta på att jag ska säga åt henne att springa dit gör inget just nu, det är bra att tjuva ibland.


Ett tag trodde jag att hon fixerade på att gå över kantbandet, men skit i det just nu, men tji fick jag när jag började plocka undan rutan och bandet åkte väck då valde den lilla fröken att åter igen placera sig i rutan som fattades både tagret och band inte bara en utan flertalet gånger, vilket såklart belönades stort!!!

Kanske är jag åter igen på väg att få en hund som belönar sig själv genom att springa in i rutan eller var det bara slumpen den här gången???

Fast å andra sidan - rutan e ju jäkligt rolig!!!


Ligg kvar och sitt kvar tränades oxå, jodå, lite händer det här, bara jag sköter mig.

Så fick vi ju ta ett varv med utställningskopplet......

hm, undrar om det är ok med galopp och hopp i utställningsringen....


Fritt följ, jo, nu börjar vi att röra oss framåt, 4-5 meter, det är svårt, mycket svårt, visst håller hon pos vid sidan men hon taggar upp enormt mycket, av en anledning jag inte själv vet varför, för så roligt har vi ju inte än, eller hon har kanske för hon har börjat att bita i min hand och inte så lite heller.


Men vi ska nog komma på en lösning på detta oxå, mitt monster och jag   

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards