Direktlänk till inlägg 11 september 2011

skilda världar

Av Linda - 11 september 2011 14:25

Jösses så olika vi hundfolk är, jag blir mer och mer förvånad, visst det är ju skillnad på hundsport och hundsport.

Efter en dag på kennelklubbens utställning och lydnadstävling i Sofiero inser jag ju att det verkligen är som natt och dag.


"Vi vanliga" lydnadsmänniskor med gummistövlar/gympa-dojjor, jeans eller träningsbyxor, och så  utställarna som är riktigt festklädda, som om de skulle på fest.( inte alla, men väldigt många)

Är det bara jag som tycker det är liiite för mkt?


Ser hundarna bättre ut om matte/husse är tjusig?  Eller bedöms handlern oxå?

Där har vi kanske svaret på varför det gått så uruselt när jag har försökt ställa mina hundar  


Och lite brydd blir man ju när en dam traskar rakt genom lydnadsringen med 3 st boston terriers och låter dem pinka på planen och fortsätter oberört sin promenad till andra sidan   

lite tokigt men man kan ju inte hålla sig för skratt, det ser väldigt roligt ut.

Eller när en man kliver in i ringen och tränar sin lilla svarta spaniel eller vad det var på att springa snyggt,  

Öh! håll dej på andra sidan ringen tack   


Nåväl!

Min lilla guldklimp uppförde sig väldigt väl, ett litet förargligt missförstånd vid apporteringen, men annars gick han bra. Jag kan inte säga annat.

Visst han är inte riktigt bekväm i de situationer med mkt folk runt ringen och sånt, men det får vi vänja oss vid, men han fixade högtalarna bra idag, inget galet skall när de gick igång.


Jag hade tur och fick bara lite regn och åska, bara  på sista momentet.

Tyvärr fick tjejen efter mej mkt mer av både regn och åska vilket påverkade hennes hund,  tråkigt men vädrets makter kan man inte göra mycket åt.


Jag är verkligen nöjd,  troligen fick vi vår biljett till SM i Borlänge idag 

 


 
 
Karin L

Karin L

11 september 2011 15:19

Grattis grattis grattis!!!!! Superduktiga! Tänkte bara berätta en galen grej som hände mig o Ronja när vi tävlade i Sofiero. Mitt i vårt fria följ ryckte några brandbilar ut med sirener på och parkerade bilarna precis utanför lydnadsringen med sirener och allt!!!! Ronja klarade det fint men jag höll på och få hjärtinfarkt och efter några minuter tystnade bilarna. Hahahahhaha.... vilka minnen.

http://ronjasmatte.blogg.se

Linda

12 september 2011 09:02

hihi, sofiero! händelsernas centrum.
Vad tänkte de där brandmännen på egentligen??

 
Ingen bild

Ingrid

11 september 2011 15:26

Hi hi förstår vad du menar med det där om ringarna!
skratta så av din beskrivning! Hoppas hoppas du får din biljett!!

 
Ingen bild

Annelie & Chippen

11 september 2011 18:57

Grattis!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards