Direktlänk till inlägg 24 september 2011

kort träningspass och kakbak

Av Linda - 24 september 2011 09:51

Det blev bara ett kort träningspass på bruksan igår, ganska skönt att komma iväg och bara få umgåsmed hundarna i lugn och ro.

Starterna i FF hade vi i fokus," L " brukar flacka med blicken, leta efter koner och ruta när vi ställt upp och kommer lite efter precis i starten.

Det blev lite olika övningar som lyckades väldigt bra, kanske en liten nackdel att guldklimpen taggade upp ngt.  


Hoppteknik tränades oxå, fattar inte att det ska vara så svårt att sansa sig, ta ett extra steg och komma på bra avstånd från hindret och göra ett bra hopp istället för att satsa från utgångsställning och kasta sig över i ett halsbrytande skutt som får både mej, publik och domare att sätta hjärtat i halsgropen.

Ja, han har klarat sig än så länge, men vem vet, nån gång kommer han att misslyckas stort och rasa rakt in i hindret, kanske med huvudet före och bryta nacken, det vill jag verkligen inte vara med om.


Min plan var att använda agilityhinderna och sätta upp en "kombination"  och matskål bakom för att skicka framåt, men det var kurs så jag fick göra en provisorisk lösning med ett vanligt hopphinder,på låg höjd givetvis.

  givetvis ska man vara högt över....


Jag testade olika saker för att se vad det är som drar igång honom så himla mkt, med matskål var det lagom tempo och balanserat, med det här :   blev det sånna här spår efter honom:   men jag fick ändå inte fram det där beteendet tyckte jag,tog fram metallen och kastade den, där har vi det som drar igång honom, jag borde ju vetat det, när man tänker efter.......

nu vet jag vart felet ligger, undrar om man kan ringa sbk och höra om man får gå ut och lägga apporten efter hindret istället för att kasta den.


Och så har det pysslats och bakats i massor, 70 cupcakes skulle det bli,


        en himla massa roligt sockerjobb.


   vaniljcupcake fylld med rårörda hallon, toppad med vit chokladmousse och täckt med marsipan

  lemoncurd cake fylld med blåbärs pannacotta, toppad med vit chokladmousse samt täckt med marsipan.



Och vad ska det bli av detta då?

  fortsättning följer........











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards