Direktlänk till inlägg 9 november 2011

träning, pip och kitchen aid test!

Av Linda - 9 november 2011 19:32

Idag har vi varit hos Anki och tränat, superkul, Guldkornet sköter sig väldigt väl när han är igång, när han inte är igång sköter han sig mindre väl......   en hel del pip kom det, inte något man vill ha, och så knallade han när det skulle apporteras i vatten, åhhhh, grrrrr,   jäkla stirrhund.

'På land skötte han sig bra, väldigt nöjd med hur han jobbar, blir bättre och bättre för varje gång.


 

Vi har varit och tävlat oxå, på bearded klubbens tävling, det gick ganska bra måste jag säga, nollade hoppet för jag kastade som en kratta, fick ett  bra första pris ändå, så, ja, han går bra.


Foppa fick en mys promenad i skogen, det uppskattar han, det märks, bara han och jag en stund utan den där guldgula "dåren"

 


Hör och häpna bakat har jag oxå gjort!!

  en liten minicake till nyblivna föräldrarna Sandra och Sammy

  halloween cupcakes

    min födelsedags tårta

   cupcakes fyllda med rårörda hallon och toppade med gelehallon fluff

  födelsedags tårta till Jesper & Tess

När jag fyllde år fick jag en maskin som jag suktat efter läääänge nämnligen en sån här  


Vispa har jag gjort med den, läste en test i råd och rön på jobb, där fick den höga poäng både i vispning och att göra bulldeg.

Efter träningen idag kom den där lusten över mig .....

måste ju testa att göra deg med maskinen....

Jag "höftade ihop" en deg, med saffran och vanilj yoghurt, fyllde med smör, mandelmassa och russin som fått testa sina simkunskaper i grand marnier.

OMG!!!!

vilken höjdare det blev!!

Degen som bearbetats av supermaskinen blev mjuk, smidig och väldigt följsam, bullarna blev himelskt goda.

Vanilj, saffran, mandelmassa och russin med en svag smak av apelsin, supergott!

Hugo, min son som hjälpte till att baka sa att det var de godaste bullar han någonsin smakat, kunde inget annat än hålla med.

 


Och så håller jag på med sockerblommor till kommande tårtor som jag ska göra till en kompis, det är sååå avkopplande att sitta och pilla med dem.


 



Imorgon blir det lydnads träning med girlsen, ska bli superkul.

Tror att de 2 guldkornen tycker likadant.

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards