Direktlänk till inlägg 19 november 2011

ooops we did it again......

Av Linda - 19 november 2011 21:59

Ja, strulade till gårutan alltså.

Vet inte riktigt varför vi inte får till det, fast idag var det nog mitt fel att det blev tokigt.

 

Efter det fria följet var lilla LIdas väldigt het och tog tag i min tröj- ärm och ville kampa, gav honom ett lite för skarpt "nej" ,

placerade honom i utg.ställning i gårutan och så började vi, när jag gått halva varvet efter stå gör LIdas en mega skakning med kroppen men håller benen låsta,  sätter sig inte på sitt, känner det genast och säger ett sitt till, sen blev det för jobbigt och han la sig inte, (jä..a skit oxå)

men sånt vet man ju inte riktigt i förväg.

 

Efter denna fadäsen var det 6 st tior på rad, känns ganska kaxigt men fy vad han gick,

 

inkallningen - en klockren inkallning, dvs säga en riktigt Lidas inkallning, satsar för fullt, låser benen och satsar allt vad han kan igen - som domaren uttryckte sig- så jäkla bra

 

Rutan- bra, klockren i mitten¨.

 

Apportering- fint, bra jobbat av diamanten

 

Hopp- åter igen superduper, bra gripande och bra fart.

 

vittring: erkänner att jag var osäker efter gårdagens klyddande på träning - åter kommer med detta .

Men nu på tävlingen, ja tog det 2 sekunder från jag skickade honom tills han var tillbaka igen så överdriver jag nog med tiden känns det som, domaren gav mig komentaren att det gick fort, men det var ju rätt!!

 

Och så fjärren- gissar att det var gårdagens träning som satt i med förväntan på belöningen. vilka skiften han gjorde, när jag stod där 15 meter bort trodde jag att han flyttat fram ngn cm, men inte, han var kvar på samma ställe, han skuttade upp på sitt, upp snabbt på stå, slängde sig ner i backen på ligg allt med låsta bakben, han är en galning.

 

 

Gårdagens träning med Andrea och Tindra var bra, Lidas visade i alla fall flera gånger att han visste vart rutan var, lite självbelönende är han den lilla dåren.

Vittringen var det som inte alls gick bra, vid några tillfällen har Lidas valt att ta rätt pinne, släppa, kolla av de andra och gripa rätt igen, inget beteende jag vill ha.

 

Efter lite olika övningar blev det som jag ville, skönt att man har en hund som inte tar illa vid sig att göra om igen och igen.

Jag tror att han fattade vad jag ville av honom.

Innan det var dax för oss att gå in i ringen idag bad jag Ann- Marie att ta på ett par pinnar, la ut en vittring och Lidas gjorde det skitbra, jag och Andrea pratade om det här igår, om jag skulle göra nån vittring  innan eller inte, om det inte lyckades så kanske jag gick in med dålig känsla, men det var rätt beslut idag och det var ju bra.

 

 

 

Andrea och Tindra gjorde åter igen ett superprogram i deras grupp 301,5,

Grattis till er !!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards