Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Linda - 10 februari 2011 13:39

Träningen med Linda Fick tyvärr ställas in idag, typiskt jag som sett fram emot detta, att ha någon som vet hur jag vill ha det,, kommer med kloka lösningar och framför allt inte är nöjd om vi framför momentet med en 9:a i betyg.


Istället fick jag ta ett kort pass i parken här hemma vid.

Hunden som enligt honom själv fått utstå den hemskaste tortyr av dem alla i 3 dagar = vila !

Var het som attan.

Nästan ett knäckt näsben och hjärnskakning senare orsakat av Lidas framfart var jag ganska nöjd.

En lite miss var det ju, att välja att träna boxning framför tv:n med wii spel och tro att man är Laila Ali och sedan gå  ut och träna hunden, det är inte bra.......

I alla fall om man är i det skicket jag är, att man tror att man har bättre kondition och ork än vad man egentligen har,

Språngmarsch var tanken jag skulle träna,  men med ben som kändes tunga som bly och en mage som värkte av faktiskt existerande muskler efter situpps, klarade jag inte så långt som jag hoppast.

Kanske hälften av ett vanligt språngmarsch på träning med Linda.

Fast de är kanske inte så dåligt med tanke på att hon brukar låta en springa tills man är blå i huvudet och har andnöd.

Måste faktiskt ge en eloge till de duktiga agilityförare som ser till att hålla sig i lika bra trim som sina hundar, kanske nåt vi lydnadsförare borde tänka på.....


                       

full fart så klart                            medans vi andra tar det lite lugnare

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards