Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Linda - 24 juli 2011 22:17

Idag åkte vi till skurups brukshundklubb för att träna lydnad.

Väldigt bra känsla, den där känslan som man vill ha hela tiden fanns där idag, Lidas fokuserad, inget fjams eller trams, det var verkligen länge sedan det gick så här bra, det bara flöt på och inget slarv alls.

Fokus på vissa moment, varvade träningen mellan hundarna och det fungerade bra,trots att Lidas tyckte det var hans tur hela tiden.

 


Foppa vaknade oxå till liv vilket var mycket roligt, troligen hjälpte vädret till en hel del eftersom det nästan varit höst ute idag.

Visst lufsade han bredvid mig lite halvslött på FF  och gårutan, men när vi kom till inkallning, rutan och apporteringen ja då gasade han på riktigt ordentligt, den gamla gubben och glöden fanns i ögonen och han gav järnet, så jäkla härligt att se.

 


Väldigt nöjda styrde vi bilen tillbaka mot palmstaden.


Väl hemma stack jag ochThea iväg och pallade  röda vinbär för att kunna göra vinbärs och hallontryffel till macarons.


Världens tråkigase apgöra, det är att göra mandelmjöl.....

ve och fy, men så bra det blir till slut.

lakrits macarons och macarons med hallon& vinbärstryffel blev det till slut (farligt gott!)

  Thea hjälpte flitigt till   medan Hugo tyckte det var en bättre syssla att vara provsmakare

  

Det provsmakades mer än en gång......

ganska fel dag att göra macarons på, då de är lika kinkiga som maränger, de spricker när de bakas en regnig dag, eller har lättare för det .

Envis som jag är har jag gett mej den på att jag ska klara av att göra macarons som inte är gjorda på kokt sockerlag, denna gången lyckadesjag ganska väl, men de får inte den där snygga kanten längst ner, så hädan efter ska jag bannemej bara göra snygga macarons även om det är 100 gånger så omständigt.


Efter förra gången vi tränade med tjejerna passade jag på att köra inom Teba, det blev lite ben och skojiga saker som vi förhoppningsvis  ska pröva imorgon

 




Ovido - Quiz & Flashcards