Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Linda - 31 januari 2012 10:59

Efter en timmes promenad på stranen känns det i benen, Foppa ligger utslagen och till och  med Lidas kopplar av efter att ha rusat runt som en vilde, ja han testade vattnet även idag, men det blev inte lika många dopp, troligen kände även han att det var några grader kallare än sist.


   


En härlig promenad var det i alla fall, kylan bet ordentligt i kinderna men vad gör väl det när solen skiner   


Tränade lite på fjärren när vi kom hem igen, fina skiften på sitt & stå, lite sämre på ligget då han inte riktigt ville lägga ner armbågarna, troligen ngt för hög förväntan på belöning, hm, när ska jag lära mig !!??


Efter att studerat filmen från igår då vi tränade "Z" så har jag ändrat mig lite i min inställning, "L" ser lite obekväm ut i just det momentet, men det ser inte så illa ut som jag trott, skiftena är bra, ligger helt rätt i aktivitetsnivå, vad jag tror så koncentrerar han sig supermycket för att ligga rätt i ff , istället för att bara trycka på och stutsa och småhoppa som han gjort innan, dels så gör han sitt yttersta för att göra skiftena både rätt och snabbt, lite träning till så kommer det bli mycket mycket bättre och svansen kommer att komma upp helt igen.   


Men herregud vad fult jag går, tycker armarna pendlar alldeles för mycket, ja, skärpning på mej nu då.


Träning i ridhuset imorron, det ser vi fram mot!!


  

Ovido - Quiz & Flashcards