Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

lite träningsbilder & alla hjärtans dag

Av Linda - 14 februari 2011 21:14

Igår var jag och Linda och tränade på Svedala brukshundklubb, min hemmaklubb.

Som vanligt var det väldigt givande att träna med Linda

Jag som tyckt att Lidas ligger för långt fram i språngmarsch har haft helt fel, det är jag som kollar ner i ställer för rakt fram och då ser jag Lidas framben som slänger hit och dit, han tar ju ut stegen ordentligt den lilla token.

Finaste Foppa var riktigt pigg på att träna,  kung Foppa kommer alltid ihåg hur ett moment ska utföras.

Galna Izzie börjar verkligen få saker och ting på plats, FF såg riktigt snyggt ut.

Slutar aldrig förvånas över lindas tänk, att det där löser vi tills det är dax att tävla

I min värld vill jag ha allt klart 2 månader innan tävling, men vi är alla olika, lite coolt tycker jag att det är.

Rosa koner tycker Penny tydligen är lite svårt att se, min kommentar om att "pennan" kanske skulle klippa luggen tyckte hennes lika långhåriga matte inte var någon bra ide eftersom hon påstod att sin hund skulle bli ful.

Men gårdagens underhållning stod ändå Linda för, urusla kast och korv påse jakt, jag skulle tagit videokameran med mej!!!

 

  

Yrvädret Izzie visar hur ett återhopp går till.

  

bus bus

Penny har hittat konen

  

   kontakten kan man inte klaga på, mitt älskade lilla hjärta jobbar allt vad han kan för så lite.   

Finaste Foppa är på hugget 

Foppa 9 år och still going strong

   

Gentlemannen Foppa har lånat ut sin jacka till fröken Penny 

 

Idag är det ju alla hjärtans dag, så då får man försöka vara lite kreativ

   

hjärtformade "räksnittar"

   

alla hjärtansdag kaka från Lomma hembageri, de brukar ha otroligt goda saker, men den här var ingen höjdare kan jag intyga, är övertygad om att jag lyckats bättre själv, och 26 kr för den här är rent ut sagt hutlöst.

   

supergulliga choklad till ungarna, ganska ok smak.

 

Ha en härlig alla hjärtans dag !!       

 
 
Linda

Linda

15 februari 2011 17:56

alltid lika trevligt att träna med dig med! :) och du ska veta hur glad jag är över att någon videokamera inte vad med!! (jag vet hur roligt det måste ha sett ut, hörde ju dig... ;))

tja, man får ju prova lite nytt. med Izz tänkte jag att det får ju ge sig, hon lär sig snabbt. det är ju min Izzla! <3 men visst hade det varit skönt att ha allt klart i GOD tid, absolut!

det var ju tur att Foppa är en sån gentelman och lånar ut sin jacka till en liten flicka. :)

räkhjärtanen såg jättegoda ut!

hoppas att du hade en härlig alla hjärtans dag!

http://millieville.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards