Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Världens bästa Lidas

Av Linda - 29 juli 2011 22:44

tävlade för första gången efter kastreringen idag, shit vilken attityd han hade.

Hur mycket kan man älska honom? lilla plutten, helt galen var han.

  Vi fick 2 st nollor, första i gårutan, regnet öste ner, *läs vräkte ner*

när vi gick, efter stå hörde jag att *L* skakade sig, såg i ögonvrån att han stod kvar, vid nästa vinkel kom han helt plötsligt glatt rusande mot mig och undrade vad vi skulle göra nu......

nästa nolla kom på vittringen, högt och glatt tempo ut, tog rätt pinne direkt sedan väljer han att släppa den och lyfta fel, känner mej väldigt duktig efter mitt beslut at bryta honom där, sådär ska man ju inte hålla på.

Men känslan överlag, det kändes så bra, och  guldpojken hade hur kul som helst.

Mest glad är jag över fjärren, inget krångel, det bara flöt på och ingen annan än jag reagerade över detta, men inombords tjuter jag av glädje och känner segerns sötma.

Vi slutade på en andra plats med 249 poäng efter Andrea och supersöta Tindra.

Ett stort grattis till det fina ekipaget.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards