Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

det är ju bara siffror.....

Av Linda - 10 januari 2012 13:39

Efter att tittat på olika "hundbloggar" så gör väldigt många analyser och årsredovisningar, något jag aldrig gjort.


2011 var ett år som var väldigt ojämt för oss,

om man räknar ut snittet på alla våra tävlingar 2011 så har vi ett snitt på  254.38


Det är väl inte så himla bra om man bara tittar på poängen, men shit vad man tar med sig erfarenheter på dessa "skit tävlingar".

Och roligt har vi haft, även om en elller annan "va fan" tanke poppat upp.


Men känslan, den där känslan när attityden är rätt, man är i sin bubbla och det bara flyter, och så blir det nåt missförstånd ibland, men nä känslan säger mer än betygen.


Jag har räknat ut lite statistik över oss.

snittet över alla tävlingar 2011:   254.38

Snittet på tävlingar innan Lidas kastrering : 237.86

snittet på tävlingar efter Lidas kastrering:    291.8


En viss skillnad innan och efter kastreringen finns det ju, jag känner att Lidas blivit mer  "mogen" har lättare att koncentrera sig, och känns inte alls så splittrad som när han bara hade tjejer i skallen utan hans fokus ligger helt rätt.



Ännu mer siffror:

Vi blev distriktsmästare med ett snitt på 300.83

2:a efter oss blev våra träningskompisar Andrea & Tindra 291.76 hade de


På listan över årets lydnadshund (preliminär) har vi en 12:e plats på 298.9 poäng


Vi har ett snitt på 300.83 inför årets SM


En jäkla massa siffror blev det, men som sagt, bara siffror, allt det roliga man har på vägen rymms ju inte där.


Som dagens träningspass till exempel:

  "godis -foppa" tror man ska få godis varje gång man vinkar.

  Roligaste leksaken idag oxå!!! "varnings triangeln"



Nöjd över Att Lidas gjort en Snygg inkallning, tänker efter vart i rutan jag vill ha honom,

Nöjd över att jag valde rätt metod på vittringen

Nöjd över Foppas attityd- han kan - han vet - han är bäst!!


Glada vovs & nöjd matte, bara som en bra & glad träning ska vara.


    En ngt ovanlig syn..... det är ju från andras väskor han brukar sno roliga saker   


 
 
Linda

Linda

10 januari 2012 16:12

statistik är intressant, det är med genomsnittspoäng kan vara intressant, men det finns betydligt mer instressanta saker att statistiskt analysera från tävlingarna. :)
hihi... stackars Lidas som får gå i sin egen väska i brist på andras, lär väl bli andra bullar snart! ;) snart ses vi, längtar!! :)

http://millieville.com

 
Cissi & goldentrion

Cissi & goldentrion

14 januari 2012 19:39

Vilka fina siffror tycker jag. Men siffror säger egentligen inte så mycket, känslan är långt mycket viktigare och har man bara "det" så tycker inte jag att poängen spelar så stor roll.

Stort grattis till de fina framgångarna och lycka till detta år!

Hälsningar
Cissi och Joy

http://mountainman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards