Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

vi dansar tillsammans...

Av Linda - 19 januari 2012 18:26

men inte samma dans känns det som.


Efter träffen med "flickorna" har jag fått tänka till ordentligt.

När vi tränar själv gör vi det oftast i någon av våra 2 parker hemma vid, vi båda är i lugn och balans, det finns inte så mycket som stör runt omkring, nån förälder som leker på  lekplatsen med sitt barn, bilar som kör förbi, kanske någon  enstaka nyfiken cycklist eller fotgängare som stannar till för att kolla när vi tränar, ibland har de nån hund med sig,

då fungerar vår träning sååå himla bra, vi båda är i samma sinnes-stämning.


Men sist vi tränade med tjejerna var vi i ridhus, första gången för året, LIdas fick titta på när de andra tränade, låg och laddade upp, kom till mig vid några tillfällen då han inte var uppbunden utan bara var tillsagd att bli vid vår träningsväska när Linda och Andrea blev kommenderade med sina hundar.


När det så blev vår tur så gick det ju inte rikitgt som jag tänkt mig, i min dröm skulle ju  både Andrea och LInda se en enorm skillnad på vårt fria följ, ngt som vi tränat flitigt på, men nä, de stadiga trägningarna var tillbaka, jag kände själv hur frustrerad jag blev, va f-n, varför funkar det inte när jag vill, vi har ju tränat så himla mkt.

Visst dansar vi tillsammans jag och Lidas, men vi dansar tydligen inte samma dans, jag  dansar vals och  *L* har rock n´roll i sina lurar.

ÅÄÅÅHHHHH!!!! jak blir sur på mej själv, varför skulle stackars Lidas få vara med och se andra träna utan att vara med mej, han har ju hela tiden sträckt upp armen, viftat tydligt, sagt jag kan, jag kan , säg till mej......

inte alls konstigt att han blir överladdad.

Nåväl, guldkornet håller på att lära om vittringen, i alla fall inomhus, han är så himla oförsiktigt vid pinnarna att de far som små stickor när *L* är och letar efter rätt pinne, känns som vi verkligen är på rätt väg.

Platsliggningen går sakta men säkert framåt, vill inte alls stressa här, har som mål att *L* ska kunna ligga med hakan i backen till sommaren.

Det är ju lite svårare att lära om ......

 Linda & penny

    Finaste Tindra



I tisdags var vi i  ridhuset som Gösta fixat till träningsgruppen, ett riktigt bra ridhus som vi kan nyttja 2 dgr i veckan många veckor framåt.


Det var en helt anna Lidas jag hade med mig, dels för att de andra i träningsgruppen troligtvis inte betyder  riktigt lika mkt för guldklimpen som hans flickor gör och att han fick bli i bilen tills det var dax,

En riktigt fokuserad och taggad LIdas, vi dansade nästan vals båda 2 på fria följet, härligt.


Efter en riktigt bra träning åkte vi hem till lilla sliversöta Foppa som fått vara hemma, tyckte det var onödigt att han skulle ligga i en kall bil och vänta  


Tydligen hade detta inte varit populärt varken hos Foppa eller gubben eftersom vi fick "bannor" när vi kom hem, så dumma kunde vi minsann inte vara, stackars Foppa hade beklagat sig hela kvällen över att han inte fått följa med......

ngt dåligt samvete fick man ju..... stackars lilla Foppa... han e ju alltid med annars.

Det blir väl till att införskaffa en overall han kan ha under sitt täcke så han inte ligger och blir kall.


Ganska intressant att se när vi kom hem , Foppa liksom sa till Lidas " var fassen har ni varit utan mej" ??

Liksom min förra hund Sune gjorde med Foppa när vi varit iväg själv, men skillnaden är väl att Sune nästan gav Foppa spö för att han varit iväg.

Nu laddar vi för tävling om 14 dar, men simmar ganska lugnt ändå, huvudsaken är väl att man har kul, eller hur!!



Helgen som varit var en riktigt bagarhelg

i fredags tog min  syster examen, då var det en beställning på chilli kladdkake cupcakes med passionfrukts mousse

   

Supergottt!! en lite het kaka med en sval och len mousse, mums!!!


I söndags var det dags för sötaste William att få sitt namn och jag hade fått äran att göra hans doptårtor, vaniljbottnar med skumbananfluff och mjölkchokladfluff.

      sötaste bebisen gjord i en silikonform

    Älskar att göra dessa "mini converse" tycker de är så söta, och borden från Karen Davies är bara så söt, lite långsam att få till men finns det nåt sötare??

    Hade jag inte haft så ont om tid hade jag sett till att få cirklarna snyggare, men gunghästen är supersöt.

Alla dekorationer är givetvis handgjorda!!




 
 
Linda

Linda

19 januari 2012 20:05

jag såg skillnad även om han var laddad!! hoppas att vi ses snart!

http://millieville.com

 
Karin L

Karin L

20 januari 2012 02:15

Fast vad de andra hemma än tycker, så tycker jag att du gjorde rätt som lät gammelmannen vara hemma :-) Foppa alltså! Det är kallt o rått nu, inget för gamla hundar att vara ute i.
Superfina tårtor och gunghästen var fantastisk! cupcakesen ska jag försöka mig på. Chilli låter ju superspännande!

http://www.ronjasmatte.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards