Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Gott & blandat

Av Linda - 20 januari 2012 18:41

Idag är ingen vanlig dag, idag är det Palles födelsedag.....    

  grattis på "25" års dagen till dej             

Visste inte att män oxå har åldersnojja. Från och med nu har han alltså slutat fylla år!!


Det blev inget tårtbak idag, istället blev det minisemlor som pimpats med cognac  i     mandelsmeten, blev det gott!!??  Oh ja, det blev super duper gott,  

40 st små godingar åkte iväg till Palles jobb för att bli uppätna, jag tror att de blev uppskattade, det lät så i alla fall.


Efter det en vända till stan, in på min favvo affär nr 1, lagerhaus!!!

Visst är det toppen med en hel affär fylld med en massa skit som man egentligen inte behöver, jag går då aldrig tomhänt där ifrån, de hade fått in supersnygga mormorsburkar i ofärgat och rosa glas, hmmm, jag sa ja, plånboken sa nej.......

Rosa är snyggt, jag vill ha ett rosa kök, tyvärr är jag helt motarbetad på det planet, lite slickepottar, skålar, osthyvel kan man ju smyga in sådär lite försiktigt, men ett rosa kylskåp, en kaffemaskin och en diskmaskin hade väl varit toppen.....

  japp, lite kom med hem....

  ett litet tårt/kak/cupcakefat i glas, supergulligt är det, en liten låda med fack för 4 cuppisar,plåster med cupcakes på är ju ett supermåste för en nörd som jag och så en liten bok om och med cupcakes som jag inte redan hade.

  sötaste fatet fick känna hur det känns att bära en cupcake, passande julgranskula som jag fått av bästa systerdöttrarna, så jäkla bra att den inte hunnit ner till de andra julsakerna i källaren.


2 st trevliga överaskningar hittade jag i brevlådan när jag kom hem, Jag  har blivit en av de 30 testpersonerna som Åhlens sökte för ett nytt serum från Origins, produkten har inte lanserats än i sverige och Åhlens vill inte avslöja namnet på den.


Nåväl, jag ska alltså från och med idag smörja in ansiktet mrgn och kväll i 2 mån innan jag lägger på min vanliga dag/nattkräm, sedan ska jag mejla och beskriva:

- första intrycket av produkten

-hur den luktar och hur texturen känns

-hur jag upplever serumet på huden

-när under testperioden jag börjar se en skillnad

- mitt slutbetyg om produkten.

   


Sen så låg det en ny trevlig tidning att titta, läsa  och  inspireras av, nämligen den här :  


En vilodag för hundarna idag, men imorgon är en annan dag .......

     




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards