Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

ett steg i taget....

Av Linda - 11 maj 2011 21:22

Det är vad vi tar just nu, jag och Lidas, sakta men säkert tror jag att vi är på rätt väg igen.

Förra veckan tränade vi med Andrea och Tindra, Lidas funkade bra och jag är nöjd med träningen.

På fredag har vi äntligen fått ihopa det alla tre, jag, Andrea och Linda, en dag då vi kan ses allihopa, äntligen säger jag!!


Idag blev det fjärr dirigering som tränades, bra men inte perfekt, lätt störd som jag är tänker jag inte tävla förrän den är helt perfekt på träning.


I förmiddags tog vi en promenad på stranden i det härliga vädret.

  Lidas hittade en lustig pinne i havet som han var tvungen att kolla.

  Men nej, den satt fast och gick inte att apportera.

        Lidas hittade i alla fall ett strandfynd i havet

  Något så fantastiskt som ett fiskespö. Gissa om han var stolt!!  


  Och kan ni tänka er, på vägen tillbaka var den konstiga pinnen kvar på samma ställe och den var ju tvungen att undersökas ännu en gång......


  Bästa sättet att torka sig på är att rulla sig på en äng av maskrosor

 


Jag har funnit en ny favoritkaka att baka.

Mina nya favoriter att baka är de här:

  Så jäkla enkelt, smidigt och otroligt gott till en kopp kaffe, barnen är heltokiga i dem och jag är väldigt glad över att det går så snabbt att göra.

Frys de formade och jästa munkarna, ta upp dem tills fritösen är varm och i med munkarna, vips så är det nybakat.


  jästa och tråkiga

  Ner med dem i fritösen

  låt dem rinna av på papper

  vänd dem i socker eller glasera och dekorera med strössel,

eller gör en grop i mitten i stället för ett hål och pudra med florsocker och fyll med sylt.

  Och sen är det bara att:

    






 
 
Linda

Linda

11 maj 2011 22:23

gissa om vi längtar tills vi ska ses!! evigheter sen sist. de där munkar ser urgoda ut, smakprov på sånt med önskas! :)

http://millieville.com

Linda

11 maj 2011 22:28

hihi, jag fattar hinten, nåt ska jag väl hinna med *blink blink*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards