Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Jag vill oxå....

Av Linda - 20 maj 2011 10:33

Träna.....

Så var det då äntligen fredagen då jag och hundarna skulle träffa de andra 6 girlsen för att träna lääääänge, och vad händer, jo,båda ungarna fixar en förkyldning vid helt fel tillfälle, så det blir ingen träning för oss idag.


Lite tråkigt men vi får klara oss utan att se den långhåriga våldta sin matte så att vi andra som ser på kiknar av skratt , eller den unga som verkar så vimsig  och verkar ha noll koll men som gör rätt ändå, eller den vita blandrasen som är så säker och imponerar stort vad hon än gör.

Jaja, ny dejt är ordnad så jag hoppas att vi alla kan ses då.


I onsdags var jag på  Trelleborgs brukshundklubb och tränade.

Jag och Charlotte skulle träffas där och innan hon kom körde jag gåruta, inkallning,rutan och apportering själv och det gick utmärkt allt ihop.

Efter att tittat och försökt hitta bra tips till Charlotte och hennes underbara aussie Pixie  gjorde vi samma moment igen, nu med Charlotte som komenderade, en okänd person för Lidas samt en helt underbar brud som han aldrig sett för som tittade på honom, som jag hoppades missade Lidas sittet IGEN!!! på gårutan, bra äntligen en chans att bli sur på honom vid rätt tillfälle.

Det går inte att ha tjejer i skallen och "nästan" utföra det han ska.

Fin inkallning samt en liten miss vid apporteringen pga osäkerhet då han inte höll kontakten vid konen, om igen och det gick bra.

 


Nöjd med träningen  och ser fram emot nästa träningspass igen.


Foppa då, jodå han är säkerheten själv även om det inte går så fort numera.

Jag har sagt det förr och säger det igen,det finns inget som är så underbart som en gammal hund.  


 
 
Linda

Linda

20 maj 2011 16:29

du var saknad idag! nu får vi allt ta och ses snart!! alldeles för länge sedan sist...

http://millieville.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards