Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Hipp hurra 4 år idag!!

Av Linda - 24 maj 2011 22:00


 

        

Först ut att säga grattis till diamanterna var förstås uppfödarna

Niclas och Susanne, givetvis via FB!

Där fick vi reda på att det fanns de som GLÖMT deras födelsedag!!

Medan andra firade med tårta, vi oxå givetvis!!


Jag är evigt tacksam över de väldigt många rabarberna jag fick av mamma sist vi sågs, de har räckt till paj, dagens mousse samt kommer även att räcka till kommande cupcakes.


Jag förstår inte det där med växter, har väl helt inte "gröna fingrar" trodde länge att det skulle räcka med att tycka om rabarber för att de skulle vilja växa villigt i ens trädgård, så fel man kan ha. Det krävs nåt annat oxå, har inte listat ut det men en dag klurar jag kanske ut hur man får rabarber att trivas i trädgården, till dess tigger jag av mamma som har en hel rabarber-jungel.


Lidas tårta blev en rabarbermousse- gräddkola fluff tårta.


En fusk variant med färdigköpta bottnar, sånt SK-T!! sista gången jag fuskar med både bottnar och "affärs marsipan"


Bottnarna, det skulle vara 3 i en paket, alla 3 ihop var lika tjocka som en hembakad del, tunnt skit som gick itu, smulade sig var totalt ofluffig inget roligt alls.

Färdig kavlad marsipan e skit, köp riktigt istället hos bakbutiker eller kondis, mkt mkt bättre och flexiblare.


Hade jag haft mer koll hade jag ju gjort dekorationerna några dagar innan så de hunnit torka, nu förlorade de formen och blev lite vissna.

Lite roligt för nu fick jag äntligen användning för de ätbara banden som legat och väntat i skåpet jätte länge.


Med hemmagjord botten och bättre marsipan hade tårtan säkert blivit godare, lite för kompakt. men rabarber mousse - shit vad gott!!

       

 
 
Linda

Linda

24 maj 2011 22:49

GRATTIS LIDAS!!!

http://millieville.com

 
Maria o Baccus

Maria o Baccus

26 maj 2011 15:48

Grattis i efterskott till Lidas !!

http://www.marias4benta.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards