Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

igår

Av Linda - 31 maj 2011 08:38

Var vi och tränade i hörby tillsammans med Andrea och Linda.


Ganska mycket folk på planen vilket bidrog till nyttig störning för oss, samt att Lasse  och Björn la upp elitrutan tills på torsdag, så då kunde men ju gå och snegla lite åt det hållet......


Lidas gick så där lagom bra, inte kasst och inte helt kanon men jag är glad över att jag kunde påminna honom vid rätt tillfällen att det är inte ok att lägga fokus på ngt annat.

Så jag hoppas vi ligger helt rätt på torsdag.


        

vanlig marsch                sakta                                och språng

        

är det ditåt?                        då kör vi                     här blir väl bra?

  apporteringen funkade fint,

     liksom vittringen.


Något väldigt ovanligt att se var att pilska Penny försökte "köra" med sin matte, inte alls lika på tårna som hon brukar, härligt att för en gång skull se litte annan attityd från Linda och oj så bra det blev när Linda ändrade gångstil, tänk att så lite kan göra så mkt.


        

fritt följ

   språngmarsh, snabb matte!!

        

konen                            apportera e kul                vittring

  

finaste Penny


Säkerheten själv, dvs Tindra trilskades lite igår, tror aldrig att det någonsin hänt förr.

Roligaste komentaren stod ju matte Andrea för "ligg kan aldrig bli sitt" ganska irriterad var hon ju, men fröken T är lika härlig att titta på för det.


        

     fot                            inkallning                      mot rutan

        

      "framme"                     attans!!!!                            hopp!

        

vittring!                                         
                       en del av publiken



Efter att ha fått höra "diverse komentarer" när  jag bakat så tog jag faktiskt med mej CC idag så vi kunde fika efter träningen, så blir de väl nöjda tänkte jag......

döm av min förvåning.... nu är jag utsedd till deras konditor och de har gjort en beställning tills nästa gång vi ses........


Men vad gör man inte för sina kära träningskompisar!!

        







 
 
Linda

Linda

31 maj 2011 14:32

hehe... tänk att vårt tjat gav resultat, ääääntligen fick vi smaka av de fantastiskt goda CC!!! yummy!

ser framemot att vi ses snart igen. och sen måste vi träna tillsammans igen! då ska jag minsann själv vara piggare och mer alert.

härliga bilder som du har tagit, me like!

http://millieville.com

Linda

31 maj 2011 14:41

ja, det tog tid va, man måste ju träna upp sej först :-)
Ja, en lite piggare du hade varit bra hoppas det lugnar ner sig snart.
Bilderna..... det är ju du själv som tagit en del av dem hehehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards