Alla inlägg den 9 april 2012

Av Linda - 9 april 2012 14:19

Japp där kom den!

Den där känslan man ska ha när man tävlar!


Så roligt det var idag, en helgalen hund som säger  " vi gör det igen " till alla momenten, så himla härligt.


Visst jag vet att vi måste tävla ett par gånger för att hitta den där känslan, årets första tävling på Malmö int var inte lika rolig, kändes inte helt ok, jag var ju inte så jäkla tydlig som jag borde vara, men efter att tittat på filmen så såg det inte alls så tokigt ut.


I veberöd gick det oxå bra, fina Lidas gör vad han ska, känns som att han har rutin nu och att jag kan lite på honom att det blir rätt fastän det så lätt kan bli fel.    .


Visst LIlla grön trängde i vanlig ordning, men det började bra, av nån anledning går han igång som attan på stegförflyttningar och vändningar på stället, det är ju så roligt liksom!!


Ngt het på "Z:at" men han gjorde alla skiftena rätt!!!    


Rutan, tycker jag är så himla häftigt, många hundar blev störda av stora koner en bit ifrån rutan eller så uppfattade de kanske bandet till planen som bandet till rutan, i alla fall,

Lidas satsade allt han hade mot rutan, sedan viker han av till vänster om rutan, jag var rädd att han skulle hamna utanför planen och ropar stanna, min underbara hund stannar till och tänker "ojsan då" och traskar självmant in i rutan, så jäkla bra att han löste det hela själv tycker jag, men komentaren blev "extra kommando, lyder ej " hihi, nä lydde gjorde han inte men löste det bra.  


Ngt jag kan störa mej på var att jag kom av mej på min rutin inför fjärren, så den blev inte så bra som den borde vara.


Nöjd över de 287 poängen min duktiga hund och jag fick ihopa.


Nu gäller det att koma på en lösning för att få till det där fria följet, men jag har en plan....

hoppas att den håller!

 


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards