Alla inlägg den 22 april 2012

Av Linda - 22 april 2012 19:59

Efter att varit på en väldigt givande och rolig modelleringskurs hos Ultimate cake i Malmö, satt skaparglädjen fortfarande kvar när jag kom hem, det var ju bara att fortsätta så att sugarpasten inte blir gammal, torr och tråkig.

Siliconformen åkte fram och degen trycktes i, nr 1,2 &3 blev bra, men nr 4 glömde jag av nån anledning i frysen, men den blev bra ändå.


Gillar verkligen den där siliconformen, det finns så många varianter av babyn man kan göra.

Det tråkiga är ju att de ska torka innan de kan målas och bli dekorerade på annat vis.

Har fått för mig att jag ska göra en liten hummle/getingunge, vill göra det NU medans inspirationen är på topp.  

  Men det blir till att vänta i alla fall tills imorgon ......


Babyn som skapades på Ultimate cake fick bli en busig pojke, har ju gjort 2 st flickor tidigare,

   En busunge som är halvfärdig, pilligt värre att få dit tårna, är ganska glad över att min blev en liten tjockis.

Det som var svårast var att få till filten, vem hade kunnat ana detta liksom, en fyrkantig bit, inte för tunn, inte för tjock, och tillräckligt stor för att täcka babyn, här hade det varit bra med 4 händer för att få filten rätt, men han blev ganska bra den lille.....

  



Jag har återigen blivit testpilot hos SMARTSON  denna gången är det  lovefilm som ska testas.

Supersmidigt tycker jag om man inte kan hyra film via tv:n, bara att kryssa i vilka filmer man är intresserad av och så får man dem i brevlådan och när man skickat tillbaka dem får man nya.

det enda man ska komma ihåg är ju att ta med filmerna och lägga dem på brevlådan  när man kör hemifrån, det är ju jag jättebra på eller NOT!!!   


Får man bara in en bra rutin på det hela är jag säker på att det är skitbra.


Ledig dag imorgon, då ska djuren tränas, ser fram mot detta.

   

Ovido - Quiz & Flashcards