Alla inlägg den 19 april 2012

Av Linda - 19 april 2012 20:14

Om tre veckor är det 10 år sedan jag fick träffa Foppa för första gången, jag hade kontaktat en annan uppfödare, men alla hennes valpar var tingade så hon rekomenderade Foppas uppfödare, de hade fått valpar under natten.


Så det var bara till att kolla upp och upptäcka att pappan till kullen var Begoras Fabian, en hane jag fallit handlöst för, så, ja, en valp därifrån skulle jag ha.


Foppa var den enda i kullen som var "vit", en vit golden skulle jag inte ha kommer jag ihåg att jag berättade för uppfödaren, men Foppa var den enda som var vaken när vi var där så det var honom jag fick i famnen.


Nästa besök fick jag oxå den vita i famnen direkt, men, nä en guldig golden skulle jag ha....men när det väl var dax att välja valp så blev det den där jag sagt att jag inte skulle ha.



10 år, det är helt sjukt hur fort det går, men så har vi ju hunnit med en hel del roligt under våra 10 år ihop.

                        


Underbara söta gulliga knäppa Foppa med alla egenskaper man kan tänka sig

  busig

  smått knäpp

  alltid skitig

  duktig

  sorkjägare

  vattenälskare

  livsnutare

  knähund

  alldeles underbar


Givetvis blev det kalas för Foppa-loppa,

egen pizza till middag, tårta och grisöron.


    


Vi får ju inte glömma vår lilla kanin Sudden som fyllde 9 år igår, även han fick gottor

 

Ovido - Quiz & Flashcards