Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

nu är inte allt skit längre........

Av Linda - 2 mars 2011 09:13

Nu har jag äntligen slutat reta mej efter söndagens händelse då jag gick upp i ottan, körde många mil till tävling, där hunden var så het, glad, uppspelt, överlycklig att han valde att ta ett jättesprång ut ur bilen och..... sträckte sig  i höger framben.

Det var bara till att packa in hunden i bilen igen och köra många mil tillbaka.


Att det inte blev nån tävling för oss struntar jag i, men han kan väl ta det lite lugnt ibland och tänka sig för innan han gör helt tokiga saker, inte leva efter sitt motto att snabbast är bäst.

Så nu efter 2 dagars koppelpromenader rör han sig obehindrat igen, skönt, för jag kan ju villigt säga att Lidas tycker att koppelpromenader är skit.

Är man en snabb hund ska man röra sig fritt och snabbt tycker han.

Så håll i hatten, ser ni nåt gyllenbrunt komma susande förbi så är det bara min  guldklimp som är "back on track".

  


 
 
Linda

Linda

2 mars 2011 09:32

så skönt att han är bra igen!!

http://millieville.com

 
Jenny

Jenny

2 mars 2011 10:23

Haha... ja alltså inte kul att han skadade sig, jag bara skrattade lite för jag känner igen det såväl på mina tjejer. Dom kliver rätt ur puffen på morgonen bara för att i nästa stund hoppa ut för hela altantrappan ner i trädgården och få ont i frambenet... suck tänker man då! Hoppas på bra återhämtelse! Ha det bäst!

http://www.mollanochmig.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

2 mars 2011 13:12

Skönt det e bättre!

http://clematis.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards