Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

vem vill träna i det här vädret?

Av Linda - 11 mars 2011 12:38

Jo, JAG!

Var ute en snabb runda på trelleborgs brukshundklubb efter att jag lämnat ungarna i skolan

Klart att det är kallt så här i början på året, men den där jä-la blåsten, jag lovar, det kan råda totalt vindstilla väder i övriga landet men inte i skåneland inte, här har vi max 1 blåsfri dag per sekel typ.


Lite FF med Lidas, idag gick han faktiskt riktigt bra, till och med vänstersvängarna   .

dumrutan eller stå, sitt ligg under marsch som det heter, hopp apport, rutan tränades oxå. Och givetvis fjärrdirigeringen, det roligaste momentet av alla.


Frågade Linda en gång om man var knäpp om man tyckte det var skitroligt att träna fjärren.

Svaret var kort och rakt JA !

En domare frågade mej en gång  när jag tävlade med Foppa hur fassen jag fått honom att vara så glad "på det jä-la momentet" Foppa var den enda hund han sett som viftat så glatt  på svansen under hela momentet.

Lidas tycker oxå fjärren är rolig att träna, så jag intalar mej själv att jag måste göra någonting jäkligt rätt där.


Allra finaste Foppa tränade oxå, det är så roligt när han är så på, det har lönat sig att bara träna honom när han verkligen vill, nu vill han hela tiden.... träna alltså .

  


sittande tränades

  

,och platsliggning, tror jag kommit på hur jag ska få Lidas att sluta "rulla" på platsliggningen.


Det sista vi gjorde var lååååånga linjetag, länge sedan vi tränade på detta så övningen var relativt enkel men båda hundarna tyckte det var kul

  


Btw  viket är ditt favvo moment?

 
 
Linda

Linda

11 mars 2011 16:50

har med tränat idag. spår i storm, inget jag rekommenderar på dessa slätter... ;)

mitt favoritmoment är så klart fritt följ! :)

http://millieville.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards