Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

bearded retriever & golden

Av Linda - 15 mars 2011 21:53

Idag träffades jag och Linda på Veberöds brukshundklubb , klubben vi tränat på ganska ofta senaste tiden.


Jag var först framme och satte upp lite" kina koner"  för  "gå z:t" och passade på att torrgå  FF.

 

2 st hundar tittade på och tyckte nog att jag betedde mej lite galet eftersom ingen av dem fick gå bredvid.


"gå Z" gick väl bra tills en stycken tokig hund upptäckt att bästa träningskompisen och lektanten anlänt, till på köpet kelde hon med Foppa, det gillades inte vilket resulterade till att hunden drog iväg, mitt under momentet.

En mindre glad matte talade om att detta inte var tillåtet.


FF tränades inkallning och sedan blev det apportering, dvs markeringar, både enkla och dubbla.


Visst vet jag att Lindas "bördi" collies är duktiga och apporteringsglada, men att Penny skulle vara en sån stjärna på just apportering hade jag ingen aning om, en helt fantastiskaa hund med en enastående näsa!!


Jag var väldigt imponerad av Foppa som inte gav upp när det blev lite struligt för honom utan att han var så taggad att ha fortsatte utan att ge upp, super roligt!!

  


Lidas in action!!


  

                         LIdas, Penny & Izzie , kolla in LIdas blick!!


  

                                     2 duktiga apporterande vallhundar (Penny & Izzie )


  

                                                             IZZIE!

  

 Måste det komenteras att "I" verkligen uppskattar den här övningen?

  

                                                  
        Penny & Izzie


  

                   "Farbror Foppa" njuter av sin pinne medan han lojt tittar på

                                                  
 när de unga roar sig

  

                                                 Izzie appoerterar duktigt!!


  

                                                  
          Fantastic 4 !

  

                                                  
     Izzie & Lidas

  

  

  

  

  

                                                Världens bästa Lidas !!

  

 
 
Linda

Linda

15 mars 2011 23:01

vilka härliga bilder från en härlig träning! ser framemot nästa pass i skogen!!

http://millieville.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards