Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

hobby 1 & 2

Av Linda - 17 mars 2011 13:44

Tränat lite FF, ruta och dirr.app med bus Lidas, gillar hans fart och glädje i alla moment förutom FF.

Känns som att jag inte kommer åt att bromsa honom utan att han ska bli låg, får försöka komma på något.

Farbror Foppa tränade oxå lite, Blir lika förvånad varje gång jag tränar honom, ha är så säker, att det sitter i så hårt, helt fantastiskt, men jag tror inte jag hade kunnat tävla honom, han hade nog tappat lusten när han inte fått belöning efter varje moment.



Åter igen har jag kladdat i köket.

Igår blev det sockerblommor som ska få pryda cupcakes och annat tills jag blir akut baknödig.

  

Jättekul det där med sockerblommor, först ser de ingenting ut, efter att de torkat en dag och fått lite färg och pärlor får de plötsligt "liv". De är kanske inte verklighetstrogna men himla söta i alla fall.


Dagen experiment bestod av att mönstra en rulltårta med "pate ā sigarett".

En metod som i stort går ut på att man gör en smet, målar på bakplåtspapper, sedan över med rulltårtesmeten och in i ugnen.

Jag valde en knepigare smet än traditionell rulltårte botten, denna blir vitare i färgen och förmodligen blir mönstret mer framträdande.


Den blev ganska rolig, nu vet jag vart jag ska lägga mönstret till nästa gång, vilket jag inte visste idag, och så lite "finare" mönster och inte så klumpiga blommor så tror jag att det kommer att bli hur bra som helst.

  



Rulltårtan fick en fyllning av vanilj grädd kräm och hackade färska jordgubbar.

Smarrigt!!


Nu blir det inte mer bakande förrän till påsk har jag bestämt och då blir det påsktårta till farbror Foppa  som blir 9 samt en massa macarons i knalliga påskfärger.






 
 
Linda

Linda

17 mars 2011 16:12

vilken bakkonstnär du är!!!

klart Kung Foppa kan, han är ju så duktig och go :)

http://millieville.com

 
Ingen bild

Karin L

19 mars 2011 11:33

Gud vad du är kreativ och duktig! När jag höll på som mest expreminterade jag oxå mycket med baket, men du är ju ännu värre (?) än mig :-) Men kan meddela att jag verkligen kommit igång igen nu när jag "hittat" cup-cakes. Kul! Kanske ses vi på klubbens tävlingar nästa vecka????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards