Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Malmö INT!

Av Linda - 21 mars 2011 10:48

Han är fantastisk min gröna diamant!

Gårdagens start på Malmö int kändes helt kanon, visst vi nollade rutan, "diamant grön " tyckte det var onödigt att först behöva springa till konen när man faktiskt kan springa till rutan direkt.

Förra året tyckte Lidas det var jobbigt och hittade inte rutan.

Detta året hade han gett sig f-n på att han skulle visa att han visste vart rutan var.

Han hade sånt go, ingen tvekan att vilja ösa på rakt mot publiken som satt utanför ringen vid rutan, nänä, hans uppdrag var att han skulle in i rutan, för det är jättebra att stå i rutan, det har hans matte talat om för honom sa han.

Efter 2 misslyckade försök att få honom till konen lät jag honom dra till rutan, jag har redan skapat en osäkerhet hos honom i ett annat moment genom att  "tjafsa" med honom på tävling.

Det där får vi ta på träning för tävling ska bara vara kul, inga sura miner!!


Trots nollan vann vi på 254 poäng, så min gröna diamant gick som sa-an  !!

Det fanns ju ett litet missöde i FF, mitt i en halt började speakern i högtalarna  prata om nån försäljning av ngt slag, jag spände mej för att kunna höra vad min  TL sa för någonting, Lidas märkte av att jag spände till, vilket resulterade i ett enormt glädjeskall, inget domaren kunde missa eftersom han stod mitt framför mej, jag fick bita mej hårt i kinden för att inte själv brista ut i ett gapskratt och jag tror att jag i ögonvrån även såg domaren dra på smilbanden.

Komentaren på FF var att i vanlig marsch fanns det inget att säga om, förutom att hunden skallade, men i språngmarsch  trängde han och i sakta marsch vill han sätta sig , betyget 6.5, bättre än förra gången och JAG var 100 gånger bättre på att gå än sist.

EFteråt belönades han som vanligt med sin ceasar och fick en välbehövlig massage av EMMA  vilket jag tror att Lidas uppskattar så här i efterhand.

 




 
 
Linda

Linda

21 mars 2011 11:26

GRATTIS till en finfin insats!
Det viktigaste är ju en rätt attityd, allt det andra ka man ju träna in sas.

Kan tänka mig att Lidas nöjt av sin massage. Millie vägrar att röra sig efter Emma ha masserat, hon vill bara ha mer. :)

http://millieville.com

 
Pia Fernqvist

Pia Fernqvist

25 mars 2011 19:56

Hej!
Hittade dig genom "vänners vänner" på Facebook;-) Jag måste få gratulera till finfina resultat och en fantastisk hund!!
Lycka till i framtiden!
Mvh Pia

http://www.khemosabi.se

Linda

25 mars 2011 22:09

Tack så mycket!
Ja, han är helt fantastisk min lilla gröna diamant

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards