Alla inlägg den 11 november 2013

Av Linda - 11 november 2013 13:12

Igår for vi iväg för att ställa ut vår lilla prinsessa på malmö valp,

  gubben som dömde tyckte inte att hon var lika vacker som kvinnan som dömde henne på utställningen innan, först av alla åkte vi ut. Fast jag tyckte ju inte att de andra var vackrare än vår lilla tös.

Lite problem med att stå stilla hade vi ju, det ska  ju erkännas, och tränat på att stå snyggt hade vi inte heller gjort......

Nåja, här  kommer kritiken

 

Vi fick i alla fall handlat lite gottor samt hårklämmor och snoddar till "den fula" så hon kunde göra sig fars dag  fin innan vi for iväg för att fira pappa.

   

Idag har vi tränat lydnad,vi åkte till stadsparken, ett himla väsen då de håller på att riva skolan intill.

Mkt mkt bra störningsträning, jag fick verkligen kämpa för att få kontakt med fröken i fråga,

Jag älskar sån här störningsträning, där det händer saker helt plötsligt, där ingenting är riggat i förväg eller att hundarna blir tillvanda av störningen, this is real life, och oj vad vi behöver sån här träning.


passet blev längre än jag planerat, vi brukar köra 10 min intensivt, idag blev det nog ett par minuter till och det märks på henne nu i efterhand, det var jobbigt idag, men ganska skönt att ha henne liggandes att snarka här vid mina fötter.


Det tränades ingångar, marschanträden, ojojoj, vad jag kämpade för att få henne med mig i första steget, hon hade väldigt mkt att hålla koll på runt omkring.

Och när hon väl gick med så var jag sen på att belöna    

Men det gick hyfsat till sist.


Sitt kvar gick över förväntan, ganska roligt att se passerande människor höja på ögonbrynen när jag stod och hoppade både framför och bakom hunden, men hon satt stadigt kvar den lilla stjärnan.  


Apportering!!! ojoj vilken utveckling, momentet är klart för lyd 1. Jätteduktig!!!!


Till sist tränade vi platsliggning, svårighetsgraden var för svår för henne så för att lyckas fick jag sitta på huk bredvid henne till en början, duktig tjej slappnade av mer och mer och till sist kunde jag stå bredvid henne och hon bjöd själv på att lägga ner hakan.


Foppa, ja han fick minsan publik när han tränade och de tyckte ju att han var sååååå duktig.

han tränade på att röra sig åt sidan, backa, vändningar på stället och apportering.

Lyckligast idag var nog denna herren.

 

Imorgon blir det träning med Linda och beardisarna, på nytt okänt ställe för lilla B, det blir spännande.


 



Ovido - Quiz & Flashcards