Alla inlägg den 20 november 2013

Av Linda - 20 november 2013 20:57

Det är vad Linda flinande brukar säga åt mig när jag berättar för henne om Buzas bravader.

Nu börjar jag undra om hon inte har rätt,

Det var så lätt att hitta ett passande namn till henne, redan på väg hem från uppfödaren när vi träffat Buza första gången kom jag på vad hon skulle heta, hon ska heta Busa - med Z.


Idag när jag kom hem från jobb hälsades jag som vanligt välkommen hem med både pip och pussar, såg att ungarna inte satt upp grinden så att hon inte ska ha tillgång till hela huset.

Tittade i sovrummet, min bok hade hon läst något hårdhänt, små små bitar av boksidor låg snyggt strödda som rosenblad över hela sängen, snyggt hade hon bäddat, men av nån underlig anledning var det en konstig yta på lakanet.

Socker!!!!! I rosa och svart..... de små grå uppe i hjärnkontoret började arbeta....

Mimmi Pigg!!!! sockerfiguren jag började med igår,,,,, fanns inte längre på tork på köksbordet.


Inte nog med att Buza läst sönder min bok, hon skulle ha nåt gott att tugga på oxå.



När klockan slog 6, då Foppa startar matlarmet om han inte blir serverad just kl 6, då var plötsligt Buzas mat borta,  färskfodret som jag ställt på köksbänken tidigare för att den skulle tina.

Det krävdes ju inte så mycket fantasi för att förstå vem som varit hungrig i förväg......


Och så har vi ju den stora krukan med ljung i, den som står bredvid trappan.

På senare tid har B börjat intressera sig för denna kruka med rosa blommor, vad är detta har jag tänkt när hon stoppat ner näsan för att lukta på blommorna, ganska gulligt.


Tills ikväll då jag upptäckt varför fröken fått detta plötsliga botaniska intresse.

Grannens  äckliga katter använder vår blomkruka som toalett, så Buza har inte luktat på blommor, hon har letat kattskit!!


Jag har redan haft klart för mig vad nästa hund ska heta,  jag är väldigt glad över att det namnet inte har något med bus eller vild att göra.

Eller ska jag kanske döpa den till lydig istället?










Ovido - Quiz & Flashcards