Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Inte ens Trelleborgs kaniner kan man lita på

Av Linda - 13 september 2013 09:01

Igår fick jag den utmärkta ide´n att jag skulle träna Buza på vilt - ja inte nån retriever träning utan att hon får markera dem men inte springa efter.


Vi for ut till skogen, jag vet ett speciellt ställe där kaninerna har sina hålor och det är stora familjer som bor där, det finns inte en gång man går där utan att det hoppar fram en liten kanin mitt framför fötterna på en, ibland undrar jag om de inte är lite busiga oxå eller kanske självmordsbenägna då de väljer att lugnt skutta framför en på stigen.


Lidas och jag gick där många gånger, och aldrig att han satte efter dem fast han skulle vilja, något som Foppa garanterat gjort om han fått vara lös just där, tror att han än idag hade fått fart under fötterna om han stött på en liten kanin.


Vi kom fram till stället, Buza & Foppa i koppel, vi gick och gick och inte en endaste kaninjäkel visade sig, visst såg jag att båda hundarna markerade att de fanns i buskarna men inte någon litten frivillig som plötsligt ville hoppa fram, jag som hade planerat det hela så noga och i mina tankar skulle vi stöta på minst 7-8 kaniner som vi fick tillfäle att träna på, men icke  , åhhhh jäkla kaniner...


Vi lekte kurra gömma istället, vilket gick sådär, för den vita stora hunden avslöjade mina gömställen lika ofta som Buza fick tillfälle att hitta mej.


Till helgen håller vi tummarna för de vi känner som ska tävla SM i rallylydnad,

självklart så är det min jobbhelg så jag missar hela spektaklet tyvärr.

Extra hårt håller vi tummarna för våra träningskompisar Linda & Penny , Penny den enda tävlande beardisen på plats!!

Ett stort Lycka till!!

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards