Direktlänk till inlägg 19 september 2013

En lång dag

Av Linda - 19 september 2013 22:21

Efter att ha talat med vädergudarna och de lovat ok väder åkte jag och hundarna till jobb, är tacksam över att de får åka med lite då och då, de tycker det är så skönt att kunna gå ut och in i huset precis som de vill och tanterna tycker de är sååååååå söta.


Är imponerad över Buza, hur hon hanterar det hela, hon går ut i trädgården lite, går och letar upp mig, kollar så jag är kvar, väljer ett ställe där hon har bra koll på avdelningen sen ligger hon där och kopplar av, hälsar lite på de boende, uppför sig mycket väl.

Foppa är ju van sedan länge, han vet hur man gör, ett tag hade han en extra matte på jobb, de tyckte så mkt om varandra han och Gertrud som damen hette, det är så härligt att se, så mycket det gör med lite djur som kommer och hälsar på.

 


Väl hemma hoppades jag på Att Buza skulle koppla av lite och vila upp sig inför dagens valpkurs, men nänä, nu skulle det göras av med en massa energi  som lagrats i kroppen under arbetsdagen, hej och hå.

Jag kan ju erkänna att jag inte hade stora förhoppningar om att det skulle bli en bra träning idag, det hade ju varit bra om hunden vilat lite till tycker jag.

Med förra kursdagen i minnet då vi var på varsin planet båda två, jag på jupiter och hon på mars, hon var överallt där hon inte skulle vara och jag kände bara en inre irritation över hundskrället som i alla fall kunde anstränga sig lite och vilja lyda en gång.


Idag var vi på tellus båda två, träningen gick jättebra, är så nöjd med henne idag min rosa lilla stjärna


Har för andra gången fått frågan om hon inte är stor, hm, börjar få funderingar angående utställningen på lördag- även om det bara är en inoff så kommer jag väl få reda på om hon är "snygg "eller om hon "bara" kommer att vara en supersöt och  jäkligt trevlig träningskompis.

 

Väl hemma var det i vanlig ordning dax för schappe-fnatt,  ett totalt överslag av trötthet.

Nu äntligen sover hon gott, den där lilla, men imorgon är en annan dag och det är inte långt kvar tills dess.

Dax för mej med att krypa till kojs och hämta krafter inför veckans sista arbetsdag.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards