Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Knäpps kopplet av är hunden fri

Av Linda - 26 september 2013 16:32

Jäkla skitunge!!!

Jag kallar inte ofta på mina hundar under promenaderna, jag förutsätter att om de vill fortsätta tillhöra flocken så ser de till att inte bli av med dej. Med Buza har jag känt en sån säkerhet som jag inte gjort med de andra hundarna jag haft - kanske för att "B" är en fegis och att hon varit väldigt noga med att hålla sig i närheten av där jag är, inte gett sig av på egna äventyr ....


Nu är hon inte valp längre, det är hon väldigt tydlig med att visa, och det har gått så jäkla fort, helt plötsligt har hon blivit unghund och lite odräglig.

Att gå med näsan i backen, stanna på fläckar och drömma sig bort, helt plötsligt dra i koppel....

en massa olater har kommit som ett brev på posten.


Vi har kämpat och kämpat med att när kopplet knäpps av ska hon titta upp och fråga om det är ok att gå iväg,

- onödigt säger hon och vandrar iväg, och jag påkallar hennes uppmärksamhet, men åhnä, inte fassen ska hon dressera mej inte.

Så elaka Matte fäster ett nytt koppel i öglan på selen, så när hon hör "knäppet" är hon inte fri längre utan har 2 koppel på, attans attans, nu är det avdressering som gäller, så nu knäpps det på och av koppel som aldrig förr.


För att få bort lite överskottsenergi har det blivit lite träning i trädgården,

apporteringslek med metallen


  och så tränar vi på att den lilla Buzan ska kunna skälla på kommando


 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards