Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Tråkmåns!

Av Linda - 28 oktober 2013 12:14

Tråkmåns är väl vad "B" tyckt om mej de senaste dagarna, Tårtbak, jobb och en förkylning har gjort att hundtränandet blivit "lidande".

Det har mest blivit promenader som aktivering, vilket uppskattas men hjärnan blir ju inte trött för att benen får gå,  'en tur till stranden där Foppa beslutade sig för ett tångbad, lättade ju inte direkt på stämningen, i havet kom han efter att gått över den torra tången på strandkanten, när han väl tagit sig ett dopp i den stinkande sörjan kunde han med nöd och näppe ta sig upp ur geggan,

Snygg var han INTE!!

 

Att duscha honom ren tog en halv evighet, lustigt det där, ha kan bada i allt skit men en ren dusch uppskattas inte...

Den lilla hade i allafall vett att stanna på land.

 

Efter att ha gjort 2 tåtrtor i fredags      han vi med lite rutan tränig i trädgården, en superladdad Buza som ibland gjorde rätt och ibland var helt lost, men kul hade hon i alla fall.

Lördagens aktivitet bestod av en stadspromenad med husse medans jag handlade och förberedde mig inför studande kalas.

Detta var inte nog för fröken Buza som är full sv energi som kommer ut på alla möjliga lustiga vis, hon kan vara ganska jobbig och nu inser jag hur mycket tid och energi jag verkligen lägger ner på henne.


Igår var det kalasdax!!!

först hämtades några doptårtor      

Sedn laga mat för fulla muggar,....

några av presenterna :

    en tjusig fleecetröja med Buza tryckt på ryggen, ett fint hurtta regntäcke till prinsessan och en bibel att bläddra i vid sänggåendet, samt en kamptrasa vi fått av Linda och de skäggiga damerna.


Iförmiddags fick det bli lite köksträning, vem vill gå ut och träna i ösregn liksom, ingångar tränades, måste säg att hon är duktig nu, lite vändningar på stället, går sådär, lägga ner hakan i golvet med mig sidan om, nu börjar det hända saker här, mycket nöjd med damen, sist men inte minst , hålla föremål, denna gången fick det bli en gaffel, vi fortsätter sakta men säkert framåt i denna övningen, mkt nöjd med henne.


Nu, tröstäta lite tårta innan det är dax att snörvlande och nysande åka till jobb

 



 
 
Linda

Linda

31 oktober 2013 16:34

missat detta nu när jag har varit bortrest. ibland är det bara bra för dem att ha lite tråkigt. ser ut som du har haft en fin födelsedag och blivit ordentligt firad. otroligt vackra tårtor!! som jag alltid brukar säga, du borde starta eget!

http://millieville.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 januari 2014 23:41

Vi har flyttat till http://guldtassar-och-tovor.webnode.se/blogg/   ...

Av Linda - 2 januari 2014 10:23


Många gör tillbakablickar över året som gått på sina bloggar och hemsidor. Visst är det roligt att läsa om alla duktiga hundmänniskor som gjort fantastiska insatser under det gångna året, framförallt när det gäller golden retrievers och deras ägare...

Av Linda - 27 december 2013 20:38


Då, för 5 månader sedan, då jag köpte Buza eftersom längtan efter att träna hund var så stor, trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär. Den första månaden var ju rolig, annorlunda med en anna hundras, Sedan bröt helvetet loss. Ständiga ...

Av Linda - 16 december 2013 19:58

Äntligen en leidg dag och idag bestämde jag mig för att fara iväg till Trelleborgs brukshundklubb för att köra ett lydnadspass, istället för att träna sent på kvällen under en gatlykta eller köksträna även om man inte ska underskatta sådana träningar...

Av Linda - 11 december 2013 13:12

Asså!!!! Efter allt tjat om hur vild, svår, busig, knäpp, jobbig och trög Buza varit under de här 4 månaderna hon bott hos oss så är det bannemej dax att beskriva hur jädrans duktig hon kan vara. Jag har gått från att tycka om, till att fullkomli...

Ovido - Quiz & Flashcards